קורונה בישראל

שר הבריאות מתכוון לקדם הקמת חדר מיון קדמי בצפון

אושרו שישה תקנים חדשים לרופאים ו-44 לאחיות ב"זיו" בצפת | פיקוד העורף יסייע במתן חיסוני שפעת לאנשים באוכלוסיות סיכון בפריפריה

28.10.2020, 14:06
מחלקת הקורונה בבית החולים זיו בצפת. צילום: דוד כהן/ פלאש 90

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום (ד') בראיון לרדיו צפון 104.5FM: "עד 15 בנובמבר לא ייפתח המסחר הכללי כולו. חנויות ועסקים מסוימים ייפתחו ביום א' - כל השאר רק בשלב הבא".

בהתייחסו להצעה להעניק מתווה "אי ירוק" לטבריה, כמו שהוענק לאילת ולים המלח, אמר השר: "אני יודע שטבריה במצוקה איומה אבל כל בר דעת מבין שלא ניתן לבצע בה את המתווה הזה. מתווה ים המלח ואילת בנוי על כניסה אחת לעיר, וכל מי שנכנס אליהן יעבור בדיקה. אין שום תועלת לפתוח את המלונות על חוף הכנרת, כי אז מדוע שלא לפתוח את כל בתי המלון?".

השר, שסייר אתמול בקריית שמונה, בבית החולים זיו בצפת ובגליל העליון, אמר כי בדעתו לקדם הקמת חדר מיון קדמי לאזור וכי "יועבר תקציב לחיזוק המוקד הקיים".

עוד אמר כי "לבית החולים זיו נתנו 44 תקנים לאחיות ועוד שישה מתוך תשעה לרופאים. בית החולים זקוק לעוד תוספות. נחפש עוד מי שיש לו רשיון ברפואה כדי שייקלט".

בנושא אחר מסר אדלשטיין כי סוכם עם פיקוד העורף שיסייע במתן חיסוני שפעת לאנשים באוכלוסיות סיכון, שיקבלו אותם בבתים ולא יגיעו למרפאות, בעיקר באזורי הפריפריה המרוחקת.

נושאים קשורים:  יולי אדלשטיין,  בית החולים זיו,  קורונה,  חדשות,  חיסון נגד שפעת
תגובות
28.10.2020, 22:33

"...נחפש עוד מי שיש לו רשיון ברפואה כדי שייקלט".
השר התבלבל.חושב שהמרחק מת"א לצפת (שעתיים בלבד!) הוא כמו ממוסקבה לסיביר

אנונימי/ת
29.10.2020, 03:45

שר הבריאות הנו פוליטיקאי שאפתן. אנו רק הסולם עליו הוא מטפס.
כעת ממרפק דרכו לנשיאות. ימצא שם את עמיר פרץ ונתניהו. אנו האזרחים הקטנים לא נרצה באף אחד מהם כנשיא.

אנונימי/ת
30.10.2020, 09:40

זה לא הרושם שאני מקבלת משר הבריאות. צריך היה לתחזק את מערך הבריאות בצפון לפני שנים רבות! 6 תקנים מוספים לרופאים - לא מספיקים!

הקונספט של מיון קידמי בקירית שמונה לא צלח בעבר על אף ניסיונות כנים להבטיח שירותי רפואה דחופה איכותיים מסביב לשעון. בטרם מתקבלת החלטה יש לקיים עבודת מטה רצינית ומעמיקה!!!

30.10.2020, 16:52

א. מי שיבדוק באתר WHO וימצא את הגרפים של תחלואת השפעת בשני חצאי הכדור יראה שהיא פשוט נעלמה השנה. מציע להימנע ממפגש מיותרים בין אנשי צוות רפואי או אנשי פיקוד העורף לבין אנשים בסיכון. דוקא השנה, חיסון שפעת לאנשים בסיכון הוא מיותר מאי פעם והקמפיין איננו ראוי.
ב. הצעה פשוטה - ללמד ולאפשר מתן עירוי נוזלים בבית בפיקוח מרחוק, יכול לחסוך מספר עצום של ביקורי מיון. כך גם דגימת דם לתרבית (גם מבתי אבות) ועירוי אנטיביוטי בבית יכולים להפחית אישפוזים ורכישת חיידקים עמידים בבית החולים. ואם קשה לבצע הכל בביקורי בית, לפחות לאפשר ולעודד זאת במרפאות הקהילה. שיפוי מרפאות על חיסכון בטיחותי באשפוזים יכול להטות את הכף לטובת רפואה מועילה ויעילה לציבור כולו ולהעלים את תופעת 'הזקן במסדרון'

אנונימי/ת
20.11.2020, 08:01

"חוות דעת רפואית טהורה ".....