COVID-19 עולמי

הדבקה מואצת בתת זן של האומיקרון BQ.1.1 בארה"ב

בארה"ב ובאירופה עוקבים אחרי התפשטותו של הוריאנט, המהווה כבר 30% ממקרי ההידבקות בארה"ב | הערכה: בתוך חודש ייראו גם בישראל וריאנטים של הנגיף, שטיבם לא ברור

וריאנט של נגיף הקורונה. אילוסטרציה

ה-CDC הודיע הבוקר (ד') כי הוריאנט BQ.1.1 המשתייך לתת שושלת של זן האומיקרון נמצא עתה במעקב אחרי התפשטותו בארה"ב, מאחר שתועדו בתוך שבוע אחד בלבד פי שניים יותר מקרים של הידבקות בו.

רק לפני כשבוע, כ-15% ממקרי ההידבקות היו בוריאנט זה ועתה 30%. הוא מהווה יותר מ-25% מכלל הוריאנטים של נגיף הקורונה ש"מסתובבים" רק בארה"ב, אם כי מקורו באפריקה.

נכון ל-27 באוקטובר 68.4% מאוכלוסיית ארה"ב קיבלה חיסונים. לפי שעה אין עדיין נתונים על רמת הסיכון של הוריאנט BQ.1.1 ולא ברור אם היא שונה בהשוואה לזנים אחרים, כולל זן BA5 הנחשב לזן המקור שגם פקד את ישראל לפני שהחל הקיץ. אולם, התפשטותו המואצת מצביעה על אפשרות שהוא גם מסוגל להדביק אנשים שחלו בקוביד-19 ולהתחמק מנוגדנים קודמים, אולי גם מתרופות המבוססות על נוגדן.

גם ארגון הבריאות העולמי הודיע שהזן החדש נמצא עתה במעקב בכמה ממדינות אירופה. מומחים בארה"ב קראו להיות מוכנים להתפרצות בחודשי החורף הקרובים, כאשר כל התפרצות מעלה את הסיכון למחלה קשה יותר. בישראל קיימת הערכה שבתוך חודש ייראו עוד וריאנטים של הנגיף, שטיבם עדיין לא ברור.

נושאים קשורים:  אומיקרון,  נגיף הקורונה,  חדשות,  ארה"ב,  וריאנטים
תגובות