חדשות

האורתופדים דיוושו מעל 600 ק"מ לכנס הבינלאומי לרפואה וספורט

רופאים אורתופדים מרחבי העולם לקחו חלק בפרויקט "דיווש למען המדע" ועשו את הדרך לקונגרס לרפואת ספורט ואורתופדיה מפריז למילאנו ברכיבה מאתגרת על אופניים

רכיבה על אופניים מפריז לכנס במילאנו וטיפוס לגובה של 7,500 מטר. אילוסטרציה

רופאים אורתופדים שהם רוכבי אופניים הגיעו לקונגרס הדו-שנתי לרפואת ספורט ואורתופדיה במילאנו ברכיבה של כ-100 קילומטרים בממוצע ביום, במשך שישה ימים, עם טיפוס לגובה 7,500 מטר, ובסך הכל 608 קילומטר.

מסלול הרכיבה. שישה ימים, כ-100 ק"מ ביום

הפרויקט "דיווש למען מדע" (Cycle for Science) מתקיים אחת לשנה. הלפיד יצא השנה מפריז, שבו התקיים הקונגרס לפני שנתיים (2022) לקראת קונגרס האיגוד האירופאי לספורט טראומטולוגיה, ניתוחי ברכיים וארתרוסקופיה (ESSKA), שיחל השבוע באיטליה.

רוכבי האופניים, הנושאים עימם את הלפיד מפריז למילאנו, מייצגים 15 מדינות, כולל בריטניה, נורבגיה, גרמניה, אוקראינה, ארה"ב, ברזיל ומלזיה.

את הפרויקט יזם ד"ר סי נייק ואן דייק בשנת 2016. ד"ר ואן דייק הוא אחד המומחים בטראומטולוגיה ספורטיבית וניתוחי קרסול וראש יחידת הקרסול במרכזי המצוינות הרפואיים של פיפ"א במדריד, ספרד ופורטו, פורטוגל, ועוסק בכירורגיה אורתופדית בפיזה, איטליה. ואן דייק הסביר בראיון ל-Medscape שאחת ממטרות המפתח של המיזם היא לתת דוגמה אישית וכי שמירה על פעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד מהיותו מנתח אורתופד.

"העבודה שלנו מאומצת", אמר ד"ר ואן דייק, "אנחנו עומדים שעות ארוכת על הרגליים בעת ניתוחים. פעילות גופנית עוזרת לשמור על כושר וגם מהווה דוגמה למטופלים, בעיקר כשמדובר ברכיבה על אופניים שאפשר לעשות בגיל מבוגר כשיש קושי במפרקים שעלול למנוע ריצה או הליכה ארוכה.

בנוסף לדגש על חשיבות פעילות גופנית, אירועי Cycle for Science הקודמים גייסו כסף לקרן ESSKA ולמחקר אורתופדי באמצעות ארוחות צדקה ומכירות פומביות לאורך המסלול. הרכיבה השנה כללה גם הרצאות מדעיות לאחר רכיבות הבוקר. הקונגרס הבא, ה-22 במספר, יתקיים בשנת 2026 בפראג, צ'כיה.

נושאים קשורים:  רפואת ספורט,  כנס בינלאומי,  אורתופדיה,  רכיבה על אופניים,  חדשות
תגובות